Le Soir en La libre Belgique vs. Google

by

Stel, je leest een interessante of leuke of originele post of je ziet een knap filmpje op een blog en je citeert eruit of verwijst ernaar met een linkje naar de bron. Ben je dan verontwaardigd omdat iemand met jouw post gaat lopen of daarentegen tevreden als een kind dat een level hoger raakt in een aartsmoeilijk game? Ik twijfel niet, yes roep ik met gebalde vuist als ik zie dat er iemand een linkje naar deze blog gelegd heeft want dit betekent extra lezers. En welke blogger wil dit niet? Wiie kan daar nu tegen zijn, denk je dan. Wel… de twee bovenvermelde Franstalige kranten hebben tegen grote broer Google een proces aangespannen omdat ze stukjes online artikels overnemen op Google News, met bronvermelding en link naar de oorspronkelijke site. Begrijpen die kranten dan niets van het medium? Hebben ze dan niet door dat ze er zelf beter van worden?

We maken ons weer ongelooflijk populair in het buitenland. Och, na BHV en Eurosong steekt het niet meer zo nauw natuurlijk. Lees maar eens wat ze in PCworld over ons schrijven.

Als ik nu zelf helemaal politiek correct wil zijn, dan moet ik nu wel verklappen waar ik mijn mosterd vandaan haal. Ik las het eerst op twitter via een tweet van Percept. Op de trein naar huis gelezen in De Morgen op pag 24. Alleen kan je niet linken naar het artikel. Straks krijg ik nog een proces aan mijn been gesmeerd.

Tags: , , ,

Geef een reactie

