Hanne Gaby Odiele

by

 

hanne-gaby-odiele.jpg
forsurecouture.blogspot.com
Deze morgen sloeg mijn hart een tik over toen ik ontdekte dat het Belgisch topmodel Hanne Gaby Odiele of Hanne Termote uit Kooigem een oud-leerlinge van me is. Dit moet intussen al een jaar of 10 geleden zijn, schat ik. Als ik eerlijk ben, ik heb er toen nooit een model in gezien, laat staan een topmodel en ik zal wellicht niet de enige zijn die hier versteld van staat. De modellenscout die haar ontdekte was eerst en vooral in de ban geraakt door de energie die ze uitstraalde, pas later door haar looks. Haar overschot aan energie was trouwens het eerste waaraan ik terug dacht toen ik Hanne in het dmmagazine zag staan. Ontelbare keren is ze met bank en al omgekletst tot grote hilariteit van de klas. Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost om haar proberen rustig te houden zonder dat het me ooit echt gelukt is. Juist die tomeloze energie waar ik helemaal geen raad mee wist, heeft van haar een topmodel gemaakt. “Een bom” noemt visagist Rudi Cremers haar in het artikel. “Ze trekt altijd gekke bekken voor de fotografen en ze vindt het leuk om hen te entertainen.” Toen was ze ook een bom, die wel altijd op ontploffen stond, en trok ze ook voortdurend gekke bekken. Alleen vond ik dat toen niet leuk en zij wellicht ook niet. Gelukkig voor haar is al die energie intussen in goede banen geleid. Ik ben content voor haar dat ze haar weg gevonden heeft.

Tags: ,

Eén reactie to “Hanne Gaby Odiele”

  1. Liese Says:

    Prachtig geformuleerd!
    Ik heb met Hanne in klas gezeten en ben nog met haar op kamp geweest. Ik kan me volledig herkennen in de ‘energie’-beschrijving.
    Ik ben vandaag pas te weten gekomen dat ze nu een topmodel is… Toch wel een beetje geschokt! Als ik terug denk aan de Hanne die ik ken, kan ik me totaal niet inbeelden dat zij nu zo’n modellenwerk doet… Niet omdat ze de looks niet heeft, maar omdat dat precies niet past in haar doen… Heel vreemd, maar toch wel leuk om te horen!

Geef een reactie

