Post Valentine Post

by

dsc00295.jpg

Valentijn heeft dit jaar weer drommen onwennige mannen om een bos bloemen, chocoladen hartjes of pikante, al dan niet eetbare, lingerie gestuurd in winkels waar ze anders nauwelijks een voet binnen zetten. Voor alle duidelijkheid, ik ben er één van alhoewel van mij Valentijn samen met zijn vele sintencollega’s best mogen branden in hel. Voor Sinterklaas knijp ik graag een oogje dicht. Maar driewerf helaas, wie Sint-Valentijn niet eert, wordt snel verdacht geen romantische ziel te hebben alsof het één iets met het ander te maken heeft. De week voor Valentijn is de rede ver zoek, vandaar deze PVP of Post Valentine Post.

Valentijnafvalligen zoals ik worden dus tegen wil en dank ook jaarlijks op 14 februari naar de Valentijnsofferplaatsen gedreven om daar het rode hart te aanbidden op straffe van voor de rest van zijn dagen een koele kikker genoemd te worden. Men moet dus al over bijzondere buitenaardse minnaarskwaliteiten beschikken om deze bedreiging aan zijn laars te kunnen lappen.

Deze week werd via dit mailtje van de immer sympathieke S uit Sint-Katelijne-Waver me veel duidelijk. Ik citeer letterlijk het mailtje dat ze aan haar halve adresboek rondstuurde: mila kreeg vandaag haar eerste valentijnscadeautje van haar liefje nathan. een beertje met een hartje en als je er op drukt komt er ‘I love you’ uit. fantastisch toch! allez, kunnen wij ook beginnen meedoen of wa. ’t kind zal anders denken dat wij elkaar ni graag zien. volgend jaar dan. dit jaar hebben we er ni aan gedacht. groetjes

Op min of meer dezelfde manier ben ik er enkele jaren geleden ingeluisd door één van mijn goedmenende dochters die vond dat wie op Sint-Valentijn de grootte van zijn liefde niet met een equivalent van bloemen of chocolade toont, geen goede echtgenoot, partner, minnaar of wat dan ook kan zijn. Op die leeftijd heet lingerie nog gewoon ondergoed en is dus nog geen parameter van de liefde. Zolang dit zo is, moet ik dus nog niet met blozende wangen een kanten setje of seksspeeltje gaan kopen bij La fille d’O. Dit laatste geheel terzijde.
Sluwe marketeers hebben dus schaamteloos de kinderen ingespannen om hun ouders subtiel te chanteren. Een beertje dat ILY piept als je erop drukt, is blijkbaar voldoende om iemand zonder slag of stoot van kamp te laten wisselen. Zelfs als je zoals ik een grondige afkeer hebt van alles wat met sint begint of er naar ruikt. Zo blijkt op het eerste zicht.
Maar hier is volgens mij meer aan de hand dan een sluwe marketingstrategie. Hierachter zit vrouwelijke list en logica die je niet meteen bloot legt want S is veel gewiekster te werk gegaan dan al die marketeers samen. Ze gebruikt het onschuldig ILY-beertje dat Mila van haar liefje Nathan kreeg, om vanaf volgend jaar telkens op 14 februari verrast te worden met een grote ruiker rode rozen. Dat haar halve adresboek hiervan nu getuige is, is een deel van het grote plan.
Maar erger nog is dat ik sinds dit bewuste mailtje mijn vrouw ernstig verdenk een gelijkaardige list te hebben gebruikt enkele jaren terug om mij ook voor Valentijn op de knieën te krijgen. De wijze waarop haar ogen en die van mijn dochters elk jaar weer stralen als ik met mijn valentijnscadeau afkom, versterkt alleen maar mijn vermoeden.

Tags: , , , ,

2 Reacties to “Post Valentine Post”

  1. georgina75 Says:

    Mooi geschreven maar ik waag me niet aan een uitspraak over de juistheid van de interpretatie.😉

  2. nadekomma Says:

    De immer sympathieke S uit Sint-Katelijne-Waver liet me weten dat ik wel eens gelijk kon hebben wat zoveel betekent als gelijk hebben en krijgen.
    Met 4 zussen, een vrouw en 2 dochters begrijp ik vrouwen al iets beter.

Geef een reactie

