Fietsbel hersteld

by

fietsbel.jpg

De vorige week vrijdag bij Beno gekochte cruiserfietsbel was enkele uren later door Isa al vakkundig om zeep geholpen vooraleer ze goed en wel helemaal uit de verpakking was gehaald. Isa beschikt als geen ander over deze merkwaardige gave. Tot mijn grote spijt is ze door mij genetisch belast. Als ze dus zoals vrijdag in een mum van tijd een bel van 17 euro vakkundig de nek omwringt, vloek ik vooral omdat de genetica niet voor veredeling van onze soort heeft gezorgd, maar wel voor een doeltreffende degeneratie. Meestal combineert de menselijke soort deze gave met een uitzonderlijke handigheid en technisch inzicht maar van deze overlevingsreflex is bij mij en mijn nazaten geen sprake. Noch tekeningen noch handleidingen helpen ons een meter verder, integendeel ik krijg er kop noch staart aan.

Maar gisteren is het wonder geschied… ik kreeg de veer, klepel en trekker weer allemaal netjes op zijn plaats en de bel tringelingt weer als tevoor. Met dank aan Arnoud die me een foto mailde van zijn opengedraaide cruiserfietsbel.

Je mag het weten, dit was me nooit eerder overkomen.

Tags: ,

Geef een reactie

