Tweede kerstdag

by

dsc00346.jpg

Ik zit alweer aan mijn bureau. Kerst is deze keer geen aanslag geweest op mijn gezondheid die je moeilijk blakend kan noemen want snot is nog steeds meester van mijn kop en kiespijn loert nu ook nog om de hoek.
Deze namiddag probeer ik nog een antwoord in 2500 tekens te bedenken op de vraag ‘Waarom lopen we inzake ondernemerschap achterop? Is dat nochtans niet een manier om zelf onze eigen job te creëren?’ die Geert Degrande van Jobat aan Trendwolves stelde. Hij stelde deze vraag aan nog 5 anderen die nu waarschijnlijk net als ik naar een zinnig antwoord aan het zoeken zijn. In oktober was ik voor een focusgesprek met jongeren in het atheneum van Willebroek en vroeg wie eraan dacht om later een eigen zaak op te starten. De reactie was bijzonder lauw, slechts één jongen twijfelde nog wat maar als hij eenmaal afgestudeerd snel een job vond, zou hij het er waarschijnlijk bij laten. Je hoeft je minder zorgen te maken over ziekteverzekering, pensioen, administratie en al verdien je minder, ze liggen er toch elke maand. Dit zou wel eens het antwoord in 2500 tekens kunnen worden.

Tags: , , ,

Geef een reactie

