De draak van Deerlijk

by

dsc00315.jpg

Dit is niet het allerlaatste album van Suske en Wiske maar wel een creatie van de werknemers van Promo Fashion in Deerlijk. Ben daar vandaag samen met Fairuz Ghamman een videonewsletter voor Flanders DC gaan draaien. De draak van Deerlijk is een kunstproject van Arteconomy die bedrijven begeleidt die met een kunstenaar in zee gaan. Bij Promo Fashion werken ze samen met Els Opsomer, een video-artieste uit Brussel. Het project liep niet van een leien dakje maar het einde is in zicht. De draak van Deerlijk is op zijn minst gespreksstof geweest tijdens de lunchpauzes. De meningen over de draak waren heel uiteenlopend. Mijnheer Michel zoals ze de aimabele zaakvoerder noemen, leerde uit dit project vooral dat minder directief zijn tot meer initiatief bij zijn werknemers leidt. De personeelsdirecteur ontdekte verborgen kwaliteiten bij het personeel, hij sprak van een soort assessment. Maar we hadden ook iemand die vond dat hij op het werk wel betere dingen te doen had dan een draak te knutselen.
De draak van Deerlijk zal waarschijnlijk nooit in het SMAK te zien zijn maar dit is ook nooit de ambitie geweest. Er was het voorstel om de draak op wielen te zetten, ritueel in een container te rijden en heel die handel af te voeren. Ze zien nog wel wat ze ermee aanvangen. Alleen jammer dat het project nauwelijks gedragen wordt door de werknemers van het magazijn.

Tags: , , , , ,

3 Reacties to “De draak van Deerlijk”

  1. Unknown Says:

    quote “Alleen jammer dat het project nauwelijks gedragen wordt door de werknemers van het magazijn”

    Kan dat best geloven aan hoeveel man in het magazijn is gevraagd om daaraan mee te werken ???
    Er is meer info te vinden op het internet dan dat we er van horen op het werk zelf.
    En dan nog die draak tijdens een half uur middagpauze creëeren…
    Het word eens tijd om de enthousiastelingen die ook in het magazijn werken niet over dezelfde kam scheren en het mazijn steeds in een slecht
    daglicht te stellen.
    We zijn trouwens een onmisbare schakel, wie zou het zwardere werk anders doen ?

    In interviews wordt er maar steeds over de burelen & winkels gesproken,
    waar we ook trots op zijn maar is men zo trots over hun magazijn ?

  2. nadekomma Says:

    bekijk ook eens het filmpje dat trendwolves in opdracht van flanders DC draaide. http://www.youtube.com/watch?v=ROuzxcz3Qgc

  3. Unknown Says:

    Ik begin nu het kunstzinnige van het project te snappen, de draak van Deerlijk gaat eigenlijk over het magazijn.
    Misschien een idee voor het volgende project : “Calimero”, of het lelijke eendje🙂

    Ondanks alles zijn we toch trots op wat we samen met het bedrijf bereikt hebben, burelen om u tegen te zeggen (zou daar gerust in willen wonen),
    winkels die met de jaren mooier worden (als je ze vergelijkt met ons Promo 800 tijdperk), verdubbeld in aantal winkels, misschien nog een
    minder goed imago bij de jongeren omdat we geen merkkledij verkopen.
    Maar daaraan zijn ze aan het werken met hun kids top 20 lijn.
    Onze slogan is “mode voor te gekke prijzen” en voor die prijzen kun je
    geen merkkledij verwachten ook.
    Merkkledij gaat misschien iets langer mee maar wordt ook in de lage loonlanden gemaakt, de winst erop is ook groter.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: